روانشناسی گل و گیاه

105 بازدید
روانشناسی گل و گیاه

روانشناسی گل و گیاه ار نظر شما چیست و از لحاظ روانشناسی چه تاثیری در زندگی ما دارد؟ در این بخش به بررسی دقیق آنها خواهیم پرداخت.این روزها علم روانشناسی در تمام موضوعات دنیا حرف اول را میزند مثلا رواشناسی در ثروت ، روانشناسی در کار ، روانشناسی در مردان ، در زنان و هزاران موارد دیگر که یکی از آنها روانشناسی گل و گیاه است.

همانطور که رنگ ها در علم امروزی روانشناسی دارند و گفته می شود برای هر یک از رنگ ها بایستی با توجه به محیط کاری خود بهترین رنگ را انتخاب کنید ، برای انتخاب گل ها هم نیز بایستی بهترین انتخاب را داشته باشید مثلا بدانید که چه گلی مناسب هدیه دادن است و کدام گل مناسب ابراز خوشحال است.در واقع منظور از روانشناسی گل و گیاه این است که هر گل چه معنایی برای شما دارد که ما در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی روانشناسی گل و گیاه :

1-گل بنفشه : گل بنفشه نمادی از عشق ، محبت ، ایمان ، وقار بوده و در روانشناسی گل و گیاه برای انتقال وفادری و عشق و محبت می باشد.

2-گل پیچک : همانطور که میدانید گل پیچک از برگ های مارپیچی تشکیل شده اند و در روانشناسی با عنوان تکامل و تحول معنویت استفاده می شود.

3-گل ختمی : سومین گل نامش گل ختمی است که نمادی از شجاعت و دلیر بودن داشته و معمولا این گل را به همسرانی که سخت کوش هستند و در مقابل سختی های روزگار سر خم فرود نیاورده اند هدیه میکنند.

4-گل داوودی : گل داوودی که دارای رنگ های سفید ، زرد و قرمز می باشد در حالت کلی نمادی از صداقت بوده اما رنگ سفید آن برای حقیقت و راستی ، رنگ زرد آن نمادی از تحسین پنهانی و رنگ قرمزش نمادی از مشارکت می باشد.

5-گل رز : در روانشناسی گل و گیاه به سراغ گل رز شاخه بریده که جزو یکی از محبوب ترین انواع گل های شاخه بریده ی جذاب و پر فروش این روزها است ، دارای رنگ های متنوعی بوده و هر یک نمادی جداگانه دارند که در ادامه گفته ایم:

  • گل رز صورتی نماد دوستی و رفاقت می باشد.
  • گل رز قرمز که همه ی ما میدانیم نمادی از عشق تند و آتشین است.
  • گل رز سفید نمادی از پاکی در رابطه می باشد.

 

6- گل ارکیده : ششمین گل محبوب که در روانشناسی گل و گیاه به سراغ آن رفته ایم ، ارکیده می باشد که همچون گل رز شاخه بریده دارای رنگ های مختلفی است که برخی از رنگ ها را در ادامه گفته ایم.

  • گل ارکیده آبی نشان پاکی و زیبایی است.
  • گل ارکیده ی بنفش نشان از احترام به طرف مقابلتان است.
  • گل ارکیده ی قرمز نماد قدرت ، عشق و شجاعت است.
  • گل ارکیده ی صورتی معمولا برای نوزادان تازه متولد شده بکار رفته و نماد شکوفایی و باروری است.
  • گل ارکیده ی زرد نماد دوستی و نشاط در رابطه است.
  • گل ارکیده ی سبز نمادی از خوش شانسی و سلامت در رابطه می باشد.

 

7- گل آفتابگردان : هفتمین گل در روانشناسی گل و گیاه نمادی از پرستش و وفاداری در ادیان مختلف بوده و میتواند گزینه ی خوبی برای هدیه باشد.

8-گل زنبق : گل زنبق هم یکی از انواع گل های محبوبی است که میتوانید در مراسمات سیاسی و مذهب یو فرهنگی و ورزشی استفاده کنید چرا که نشانی رسمی محسوب می شود.

9-گل لیلیوم : گل لیلیوم  از محبوب ترین گل هایی است که این روزها طرفداران خاص خودش را دارد و در علم روانشناسی نمادی برای دلداری است که از این رو برای مراسمات فوت و مراسماتی که نیاز به دلداری دادن شخص مقابل هستید ، استفاده می شود.

10-گل شمعدانی : گل شمعدانی یکی از گل هایی است که بیشتر به صورت گلدانی تقدیم به می شود و نمادی از این است که طرف مقابل برای شما یک فرد خاص محسوب می شود.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nokeghole.com/?p=5446
اشتراک گذاری:
واتساپ

نظرات

0 نظر در مورد روانشناسی گل و گیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.