سرگذشت رابرت هینچلیف

11 بازدید
سرگذشت رابرت هینچلیف

در این بخش از وب سایت نوک قله هم همچون دیگر مقالات قصد داریم تا به بررسی زندگی نامه و سرگذشت یکی دیگر از افراد موفق و تاثیر گذار در جهان می پردازیم که این بار به سراغ مخترع قیچی یعنی سرگذشت رابرت هینچلیف پرداخته شده است.پس اگر از انواع قیچی استفاده میکنید و نسبت به خرید قیچی آرایشگری ، خانگی ، خیاطی حس خوبی دارید و از این اختراع احساس شادی میکنید ، بدانید آنرا از رابرت هینچلیف بهره برده اید.

شاید این روزها با رشد تکنولوژی و پیشرفت های چشمگیر در دنیا اصلا به مخترع قیچی حتی فکر هم نکنید و از نظر خود بگویید این اختراع شاید پیش پا افتاده ترین و ساده ترین چیز میتواند باشد اما در سال های دور همین اختراع توانست بسیاری از کارها را آسان کرده و در زمان خودش بتواند یکی از بهترین ها باشد و حالا مشاهده میکنید که سازنده ها انواع قیچی های آرایشگری در مدل های مختلفی را طراحی کرده و به بازار تحویل داده اند.

در ابتدا بسیاری از افراد تصور میکنند که مخترع قیچی برای اولین بار داوینچی است اما دقیق تر آن است که قیچی توسط رابرت هینچلیف طراحی شده است که برای اولین بار با استفاده از دو ورقه ی فلزی که روی هم بوده و با یک محور به یکدیگر متصل بودند و به مرور زمان به این شکل تغییر یافته است و امروزه تقریبا از 2 لبه ی جدا از هم ساخته شده است و با یک اهرم به یکدیگر متصل می باشند.

قدیمی ترین نوع قیچی قبل از اختراع آن در مصر باستان یافت شده است که حدودا 1500 سال قبل از میلاد بوده که با استفاده از دو لبه ی فلزی تیز که از جنس برنز هم ساخته می شد ، به کار می آمد که بیشتر هم برای بریدن چرم و پارچه قابل استفاده بود.

بعد از آن رومی ها یک مدل جدید از قیچی که به قیچی های امروزی نیز نزدیک است ساختند که علاوه بر بریدن چرم و پارچه قابل استفاده برای بریدن موها ، گیاهان و غیره می شد و به این ترتیب در شغل های دیگر هم مورد استفاده قرار گرفت که جنس آن هم از برنز و آهن بود.

 

اختراع قیچی برای اولین بار

همانطور که گفته شد قیچی برای اولین بار توسط رابرت هینچلیف کشف شد که اهل انگلستان بود و در سال 1761 برای اولین بار قیچی ای با دوام بیشتر و تیز و سبک تر بود.البته ناگفته نماند که از آنجایی که مصریان برای اولین بار از قیچی برای بریدن چرم و پارچه استفاده میکردند ، بسیاری از تاریخ دانان آنها را مخترع میدانند.

این روزها متوجه آن شدیم که قیچی اتفاقا یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین وسایلی بوده که شما میتوانید برای خود داشته باشید چرا که قیچی ها در انواع قیچی آرایشگری ، در انواع قیچی های برش پارچه مخصوص خیاطی ، مخصوص برش های ریز تر همچون کاغذ ، قیچی های برش ابرو و غیره می باشند.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nokeghole.com/?p=5495
اشتراک گذاری:
واتساپ

نظرات

0 نظر در مورد سرگذشت رابرت هینچلیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.