سرگذشت رحیم استرلینگ

590 بازدید
سرگذشت رحیم استرلینگ

دعوت به همکاری نوک قله

سرگذشت رحیم استرلینگ: در این بخش از سری مقالات سایت نوک قله به سراغ زندگینامه یکی از فوتبالیست های معروف انگلیس “رحیم استرلینگ” رفته ایم. رحیم استرلینگ بازیکن بریتانیا-جامائیکایی است که در پست وینگر و هافبک تهاجمی بازی می کند. از 5 سالگی به انگلستان مهاجرت کرد و ساکن لندن شد. برای آشنایی بیشتر با سرگذشت رحیم استرلینگ با ما همراه باشید.

معرفی

رحیم شکیل استرلینگ زاده ی دسامبر 1994 در ماورلی کینگستون جامائیکا است. هنگامی که تنها دو سال سن داشت پدرش به قتل رسید و در 5 سالگی با مادرش به انگلستان نقل مکان کرد. در دوران مدرسه به دلیل رفتارهایی که استرلینگ از خود بروز میداد به مدت سه سال او در مدارسی خاص شروع به تحصیل کرد.

سرگذشت رحیم استرلینگ نوک قله

باشگاه ها

شروع فعالیت استرلینگ با تیم محلی آلفا و امگا شروع شد . در 10 سالگی به ” کوئینز پارک رنجرز” پیوست و قراردادش را با آنها به ثبت رساند. همچنین توسط باشگاه های انگلیسی نیز زیر نظر بود. در سال 2010 از کوئینز پارک رنجر به لیورپول پیوست. این آغاز فعالیت های حرفه ای استرلینگ بود.

 شماره پیراهن رحیم استرلینگ

او بمدت 5 سال در لیورپول بازی می کرد تا اینکه در 2015 با مبلغ 49 میلیون پوند با منچسترسیتی به توافق دست پیدا کرد و پیراهن این تیم را به تن کرد. عمده موفقیت های استرلینگ هنگامی که به منچستر سیتی پیوست و زیر نظر گواردیولا شروع به کار کرد، شکوفا شد.

 عکس رحیم استرلینگ در لیورپول

از لیورپول تا سیتی

پیشنهاد لیورپول برای انتقال رحیم استرلینگ 50 میلیون پوند بود و آنها ارزش او را بالاتر از اینها می دانستند. در ابتدا برای انتقال استرلینگ باشگاه سیتی پیشنهاد 30میلیون پوندی را داد که توسط باشگاه رد شد. پیشنهاد بعدی به مبلغ 40 میلیون پوند بود که آن هم نیز توسط لیورپول پذیرفته نشد.

 عکس رحیم استرلینگ در لیورپول


با انتقال این بازیکن ، او تبدیل به گران ترین انتقال انگلیس در آن زمان شد و با قراردادی 5 ساله شروع به بازی در این تیم کرد. در سال 2018 با باخت دو بر صفر مقابل چلسی او مورد آزار و اذیت و حملات نژاد پرستانه قرار گرفت. اما هیچ چیزی باعث نشد تا استرلینگ توقف کند و او را از مسیرش منحرف کند.

رحیم استرلینگ، هافبک منچسترسیتی

سال 2017 در فاصله چهار ساعت به آغاز بازی، رحیم استرلینگ توسط شخصی در خارج از زمین تمرین مورد حمله و تجاوز نژاد پرستانه قرار گرفت. اما تصمیم او مبنی بر بازی تحسین خیلی ها را در پی داشت.

زندگی نامه رحیم استرلینگ در سایت نوک قله

حقایق

  • سبک دویدن استرلینگ به گونه ای ویژه است که این بازیکن را خاص کرده است.
  • سال 2019 عنوان برترین بازیکن جوان سال انگلیس را هنگامی که در منچسترسیتی بود، دریافت کرد.
  • مادر او برای اینکه او درگیر تیم های بزهکار محلی نشود او را از رفتن به این تیم ها باز داشت.
  • در فهرست پاور لیست 2020 و 2021 جزو 100 سیاهپوست برتر و تاثیرگذار بریتانیا قرار گرفت.

 دین رحیم استرلینگ سایت انگیزشی نوک قله

در نهایت، سرگذشت رحیم استرلینگ بر آن شد که این بازیکن باشگاه منچسترسیتی را در 2022 ترک کند و با قراردادی 5 ساله به تیم چلسی بپیوند تا فعالیت جدیدش را زیر نظر توماس توخل آغاز کند. در فصل اخیر او در ترکیب ثابت گواردیولا قرار نداشت به همین دلیل او تصمیم گرفت که فعالیت خود را در جایی دیگر دنبال کند. پیشنهاد ما خواندن سرگذشت وارن بافت می باشد.

زندگینامه رحیم استرلینگ بازیکن تیم ملی انگلیس

او در این باره گفته که : ” از زمانی که 17 سال سن داشتم در ترکیب اصلی تیم ها بوده ام و اکنون اوضاع به گونه ای پیش رفته که باید جایگاهم را تغییر دهم و فکر میکنم بیش از این حرفی برای گفتن نداشته ام”. هم چنین تلاش برای دیده شدن و رفتن به جام جهانی قطر نیز از دیگر دلایل او برای جدایی بود. نیمکت نشینی آن چیزی نبود که استرلینگ بتواند با آن کنار بیاید.

اعجوبه ای به نام رحیم استرلینگ نوک قله

خروج استرلینگ انتقادات برخی را به همراه داشت و آنها همواره به توانایی های استرلینگ ایمان داشتند. آنها اعتقاد داشتند که او همیشه در گل و پاس گل های تیم کمک زیادی می کرد و به ندرت دچار مصدومیت می شد که این نیز نشان دهنده توانایی های بالا و قدرت او می باشد.

 رحیم استرلینگ مسلمان

هر چند چلسی در نقل و انتقالات با منچستر سیتی با مشکل بر می خورد اما جذب استرلینگ برای آنها بسیار مهم بود. در زمان نقل و انتقالات هر بار که برای جذب بازیکن از این تیم اقدام می کردند ، بارسلونا از این تیم سبقت میگرفت و گزینه های چلسی را زودتر بدست می آورد. در این باره یک پیتز افروشی انگلیسی به این تیم کنایه زده بود که : ” از آخرین باری که چلسی نقل و انتقال موفقی انجام داده باشد، ما 852609 پیتزا فروخته ایم”.

زندگی شخصی کریم استرلینگ

با به ثمر رساندن صدمین گل خود در منچسترسیتی ، رحیم استرلینگ جزو ده گلزن برتر تاریخ این باشگاه انگلیسی شد. در سال 2014  و 2018 نیز جزو لیست 23 نفره انگلیس برای بازی در جام جهانی قرار گرفت. او بخاطر مهارتش در دریبل زدن  و سرعت بالا، نبردهای تن به تن ، حفظ مالکیت توپ همیشه مورد توجه بوده است.

 رحیم استرلینگ و همسرش

اقدامات خیر خواهانه

او بنیاد خیریه رحیم استرلینگ را در مدرسه خود تاسیس کرد و هدف او کمک به جوانان برای به دستیابی به آینده بهتر و روشن تر است. او می خواهد که به افراد کمک کند تا بتوانند از فرصت های خود استفاده کنند و به موقعیت های خوبی در زندگی دست پیدا کنند. در سال 2017 هنگامی که برج گرنفل دچار حریق شد و 71 نفر در آن جان باختند، رحیم استرلینگ به افراد بازمانده و آسیب دیده از آتش کمک مالی فراوانی کرد.

پیشنهاد ما : دیدن فیلم 8مایل (فیلم سینمایی انگیزشی)

کمک های کریم استرلینگ به فقرا

کلام آخر

آنچه که در این بخش از سرگذشت ها خواندیم، مروری بر سرگذشت رحیم استرلینگ بازیکن و ستاره انگلیسی است که طی دوران زندگی خود از هیچ گونه تلاشی فروگذار نکرد و همواره در هر جایی که قرار گرفت بهترین خودش را نمایان کرد. کسی که از دوران کودکی حتی با وجود شرایط نامساعد و حتی ناهنجاری های اخلاقی ، درصدد اصلاح و قرار گرفتن در مسیر درست برآمد . در پی هفت فصل حضور در سیتی یازده جام پرافتخار را تجربه کرد و به رشد و پختگی رسید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nokeghole.com/?p=3565
اشتراک گذاری:
واتساپ

نظرات

2 نظر در مورد سرگذشت رحیم استرلینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. واقعا استرلینگ یکی از بهترین بازیکناییه که الان هست ایکاش یروزی بشه ببینمش از نزدیک:)

    36