سرگذشت وارن بافت

1046 بازدید
سرگذشت وارن بافت نوک قله

سرگذشت وارن بافت : در سری مقالات انگیزشی نوک قله به زندگی نامه وارن بافت اشاره کرده ایم. قصد داریم مروری بر زندگی وارن بافت داشته باشیم. این سرمایه گذار و اقتصاددان موفق، زاده 1930 در اوماها، ایالات متحده آمریکا می باشد. هوش اقتصادی و مالی او سبب شده که در شمار ثروتمندترین مردم جهان قرار بگیرد. خواندن این مقاله جذاب را از دست ندهید.

 

زندگینامه

وارن ادوارد بافت، میلیاردر و بازرگان آمریکایی ، دومین فرزند از یک خانواده 5 نفره بود. در زمان کودکی در زمینه های مالی و اقتصادی علاقه نشان میداد. منبع الهام بافت،کتابی بود که در زمان کودکی از کتابخانه به امانت گرفته بود به نام “هزار راه برای بدست آوردن هزار دلار”. پدرش نیز سیاستمدار و تاجر بود. هنگامی که 12 سال سن داشت، پدرش در انتخابات کنگره آمریکا پیروز شد و عازم واشنگتن دی سی شدند. در کودکی به روزنامه فروشی و خرید کوکا کولا، آدامس،توپ گلف و تمبر و فروش آنها درب منازل مشغول شد. سپس نزد پدربزرگش به کار مشغول شد.

کودکی وارن بافت نوک قله

هنگامی که در مقطع دبیرستان مشغول تحصیل بود به همراه یکی از دوستانش یک دستگاه پین بال دست دوم خرید و آن را داخل آرایشگاهی قرار دادند و با گذشت چندماه با سود حاصله توانستند چندین پین بال بخرند و در سه آرایشگاه قرار دهند.

هنگامی که 11 سال سن داشت مقداری از سهام شرکتی (سایتز سرویس)  را به قیمت 37 دلار خرید که ناگهان با کاهش قیمت به 27 دلار رسید. ورن بافت دست نگه داشت و هنگامی که ارزش آن به بیش از 40 دلار رسید آن را فروخت.

 

تحصیلات

بعد از دوسال تحصیل در رشته اقتصاد در داشگاه پنسیلوانیا به نبراسکا رفت و در آن جا مشغول تحصیل شد. از نکات جالب در سرگذشت وارن بافت این بود که  او در سن 16 سالگی به دانشگاه رفت و در 20 سالگی فارغ التحصیل شد. چون سنش کم بود در خواستش برای ورود به دانشگاه علوم اداری و بازرگانی بی نتیجه ماند.سرانجام توانست مدرک ارشد خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه کلمبیا دریافت کند.

 

فعالیت

  • -پس از تحصیلات در موسسه مالی نیویورک نیز آموزش دید و در سال 1951 به مدت 3 سال در شرکتbuffett-falk  بعنوان فروشنده مشغول شد.
  • -در سال 1954 به مدت دوسال در سمت تحلیلگر اوراق بهادار در شرکت گراهام نیومن حضور داشت.
  • – از سال 1956 تا 1969 در شرکت Buffet  بعنوان شریک با آنها همکاری کرد.

هنگامی که قصد داشت در وال استریت مشغول به کار شود پدرش و بنجامین گراهام (استادش) مانع این کار شدند بنابراین به تدریس “اصول سرمایه گذاری” در دانشگاه پرداخت. مدتی نیز در نزد بنجامین گراهام مشغول کار شد و سپس در صدد ایجاد کسب و کار خود برآمد. .پیشنهاد میکنم سرگذشت استیو جابز را نیز حتما مشاهده کنید.

زندگی نامه وارن بافت نوک قله

با تجربه و اندوخته و سرمایه ای که بافت برای خود جمع آوری کرده بود، شرکت منسوجات برکشایر هاتاوی را خرید. پس از دستیابی به برکشایر، سرمایه گذاری های بافت در بخش های گوناگون آغاز شد. بخشی از مشارکت ها و خرید های بافت به شرح زیر است:

  • ورود به بازار بیمه GEICO
  • خرید سهام  واشنگتن پست
  • خرید سهام هفت درصدی کوکا کولا
  • خرید 64 میلیون سهم از شرکت کامپیوتری IBM
  • خرید سهام از اپل
  • خرید 12 درصد از سهام شرکت سالومون

طبق گفته بافت، سرمایه گذاری در برکشایر بدترین تجربه اش بود بنابراین تصمیم گرفت آن را رها کند و به مدیر دیگری واگذار کند.

 

کمک های خیرخواهانه

در سال 2006 اعلام کرد که حدود 85 درصد از دارایی برکشایر را به بنیادهای خیریه اهدا میکند که مشهورترین آن مرکز نیکوکاری بیل گیتس و همسرش است. کمکی که در جهان بینظیر است. زیرا وارن بافت با انتقال اموال و سرمایه به نسل های بعدی مخالف است.

 

ازدواج

در سال 1952 با “سوزان تامپسون” ازدواج کرد و دارای سه فرزند میباشد. محل زندگی او نیز هنوز هم در خانه ای است که در جوانی آن را خرید . آن چه که جالب است در سرگذشت وارن بافت بدانید این است که او را بعنوان سرمایه گذاری که صرفه جویی او زبان زد است،می شناسند. در سال 2007 نیز او فرد دیگری را برای مدیریت اموال خود جایگرین کرد.

 

ثروت

دارایی خالص او حدود 103 میلیارد دلار برآورد شده است. در سال 2021 نیز بعنوان نهمین فرد ثروتمند جهان شناخته شد.

 

برخی سخنان وارن بافت

  1. -برای رسیدن به نتایج خارق العاده نیازی نیست کارهای خارق العاده انجام بدهید.
  2. -امروز اگر کسی در سایه نشسته است بخاطر این است که کسی درختی را مدت ها پیش کاشته است.
  3. -من اولین سرمایه گذاری ام را در 11 سالگی انجام دادم، تا آن موقع داشتم زندگی ام را تلف میکردم.
  4. -پرسودترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری روی خودتان است.
  5. -برای بدست آوردن شهرت به 20 سال زمان نیاز دارید و برای تخریب آن تنها 5 دقیقه زمان لازم است.
  6. -هرگز در کسب و کاری که آن را درک نمی کنید سرمایه گذاری نکنید.
  7. -اگر در میان جمعیت یک درصدی خوش شانس جهان هستید ، وظیفه دارید که به فکر 99 درصد دیگر هم باشید.

همچنین خواندن مقاله ی ” چگونه فن بیان خوبی داشته باشیم؟ ” به شما کمک خواهد کرد که مانند سرگذشت وارن بافت زندگی ای پر از موفیت برای خود بسازید.

سرگذشت وارن بافت نوک قله

کلام آخر

با مرور کلی بر سرگذشت وارن بافت، این نکته را می بینیم که انسان های بزرگ و تاثیرگذار با فکرهایی بزرگ، نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگران نیز موثر و مفید واقع شده اند. افرادی که از دوران کودکی تلاش کرده اند و تا پایان نیز دست از تلاش برنمی دارند. برای آنان هیچ مانعی وجود نداد و تنها موانع را محلی برای پرواز مجدد می بینند و بخشش و کمک به دیگران را نیز سرلوحه زندگی خود قرار داده اند. وارن بافت نمونه ای درخشان است از یک انسان بزرگ که هر شنونده ای را مجذوب داستان خود می کند.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nokeghole.com/?p=2212
اشتراک گذاری:
واتساپ

نظرات

0 نظر در مورد سرگذشت وارن بافت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.