سرگذشت رابرت کیوساکی

793 بازدید
سرگذشت رابرت کیوساکی نوک قله

سرگذشت رابرت کیوساکی : ما در سایت انگیزشی نوک قله برای روحیه دادن بهتر به شما زندگی نامه یک فرد موفق را شرح داده ایم.آیاشما هم جزو افرادی هستید که می خواهند پولدار شوند؟! پس سرگذشت رابرت کیوساکی، این سرمایه گذار و کارآفرین برتر را از دست ندهید.او در خانواده ای برجسته به دنیا آمد.پدر و مادرش از معلمین برتر آمریکا بودند. رابرت کیوساکی نویسنده کتاب بی بدیل و بی نظیر “پدر پولدارپدر بی پول” که هنوز هم همتایی ندارد، جهان و سرمایه داران را به چالشی بزرگ دعوت کرد.

این کتاب فروش فوق العاده بالایی داشت. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا با زندگی جذاب این شخصیت برجسته آشنا شوید. “رابرت تورو کیوساکی”  سرمایه گذار،سخنران انگیزشی و نویسنده ژاپنی-آمریکایی در آوریل 1947 درهیلو هاوایی زاده شد. از او بعنوان یکی از سخنرانان هوش مالی یاد میشود که دارای بیش از 26 جلد کتاب است که به 51 زبان مختلف نیز ترجمه شده است. او پس از اتمام دبیرستان وارد آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده شد. در سال 1969 با درجه افسری فارغ التحصیل شد و در جنگ ویتنام بعنوان خلبان هلی کوپتر خدمت کرد.

زندگی نامه رابرت کیوساکی نوک قله

نقطه عطف

در سال 1974 از نیرو دریایی آمریکا خارج شد و در دوره دوساله “ام بی ای” شرکت کرد.در سال 1975 در شرکت زیراکس بعنوان فروشنده مشغول به کار شد.سه سال بعد اولین شرکت خود را که مربوط به املاک بود به راه انداخت و با پولش شرکت کیف پول مردانه را تاسیس کرد که ورشکست شد.سپس به کار پوشاک شامل کلاه، تیشرت و… روی آورد که برای گروه های راک هوی متال تولید می کرد، طولی نکشید و در آن کار هم ورشکست شد. سپس با شرکت در سمینارهای وارن ارهارد زندگی اش دچار تغییر و تحول شد و شهرت جهانی یافت.

در سال 1985 موسسه ای را تاسیس کرد که در آن به آموزش های کارآفرینی و سرمایه گذاری می پرداخت. این شروع موفقیت های کیوساکی بود. همچنین با خواندن مقاله ی ” تفاوت فرد موفق و فرد نا موفق در چیست؟ ” با شناختن نکات مثبت و منفی خود بهتر میتوانید از زندگی افراد موفق الگو و درس بگیرید.

 

فعالیت ها

  • – رابرت کیوساکی تصمیم گرفت که خود را در سن 47 سالگی بازنشست کند. او در شرکت های تجاری کشف طلا، نقره و نفت سرمایه گذاری کرد. در سال 2002 یک معدن نقره در آمریکای جنوبی و یک معدن طلا در چین خرید.
  • – او به خودش لقب “حشره طلا” داده چون اعتقاد دارد چیزهایی مثل طلا و نقره دارد که میتواند از هر ضرری در برابر چاپ غلط دلار آمریکا ، خود را نجات دهد.
  • – او سرمایه گذاری های زیادی در زمینه املاک ومستغلات در سرتاسر آمریکا دارد.
  • – بخشی از اموال او مربوط به هتل ها، زمین های گلف و مجتمع ها میباشد.
  • – در زمینه حفاری نفت،چاه نفت،شرکت های خورشیدی و استارت آپ سرمایه گذاری کرده است.

سرگذشت رابرت کیوساکی نوک قله

اولین کتاب

سال 1992 سالی بود که اولین کتاب خود را انتشار داد.این کتاب با عنوان “اگر میخواهی ثروتمند و شاد باشی،به مدرسه نرو” روانه بازار شد. او والدین را در این کتاب تشویق میکرد که بجای فرستادن فرزندانشان به مدرسه ، وارد بازار و تجارت شوند.همچنین پیشنهاد میکنیم سرگذشت آنتونی رابنز را نیز مطالعه کنید.

 

زندگی شخصی

در سال 1994 با کیم کیوساکی، نویسنده، سرمایه گذار و سخنران ازدواج کرد. پس از ورشکستگی روزگار سختی را میگذراندند و تقریبا خانه و زندگی خود را از دست دادند تا اینکه در زیر زمین خانه دوستشان ساکن شدند. سپس کیوساکی مشغول تدریس شد و همسرش نیز بعنوان بازاریاب درمشاغل مختلف فعالیت میکرد تا بتوانند امورات زندگی خود را بگذرانند. سرانجام تاسیس شرکت پدر پولدار سکوی پرتابی برای آنان بود و آنها به ثروت دست پیدا کردند.

 

آموزش های رابرت کیوساکی

آنچه در سرگذشت رابرت کیوساکی میخوانیم، تاکید بیشتر او بر “آموزش مالی” است که با تمرکز و سرمایه گذاری در فرصت های تجاری، سهام،املاک و … است که فرد بتواند به منابع مالی و استقلال دست پیدا کند. رابرت کیوساکی همواره تاکید می کرد که بجای پس انداز پول نقد یا تکیه بر حقوق فقط یک شغل سنتی، به دنبال ایجاد یک هدف و سرمایه گذاری برای تامین هزینه ها، پرداخت بدهی و دست یابی به استقلال باشید.

 

پدر پولدار پدربی پول

این کتاب در صدر کتاب های پرفروش قرار دارد. در این کتاب رابرت کیوساکی، هم از پدر خود و هم از پدرخوانده اش صحبت میکند. پدر خوانده او در واقع پدر دوست صمیمی اش می باشد که نقش بسیار بزرگی در زندگی او داشت. در واقع به مقایسه بین این دو شخص میپردازد یکی بعد از مرگ برای خانواده اش ثروث به ارث میگذارد و دیگری فقر و قرض. پدر بی پول دارای تحصیلات است اما پول ندارد و پدر پولدار، دبیرستان را رها کرده اما ثروتمندترین مرد هاوایی است. او پدر خوانده اش را “پدر پولدار” و پدر خودش را  “پدر بی پول” محسوب کرده است.

سرگذشت رابرت کیوساکی نوک قله

سخنان رابرت کیوساکی

  • – اگر شما آدم ناراحتی باشید، پول این تضمین را نمیدهد که خوشحال شوید.
  • – ذهن شما بزرگترین دارایی شماست. پس حواستان باشد چه چیزی را درون آن می ریزید.
  • – کار شما پیدا کردن پول نیست، کار شما پیدا کردن مشکلی است که باید حل شود.
  • – بازنده های واقعی کسانی هستند که از باختن می ترسند.
  • -بعضی ها هرگز ثرتمند نمیشوند چون آنها هرگز موزش ندیدند که از فرصت هایی که پیش روی اونهاست، استفاده کنند.

 

پرفروش ترین آثار رابرت کیوساکی

  1. -پدر پولدار، پدر بی پول
  2. -چهار راه پولسازی
  3. -راهنمای سرمایه گذاری موفق

 

کلام آخر

در این بخش از مقاله نوک قله بر آن شدیم که فراز و نشیب های زندگی کیوساکی را شرح دهیم، چرا که انسان ها در طول حیات خویش با موقعیت هایی مواجه میشوند که گاهی با پیدا کردن انسان درست و حرکت به سمت مسیر دلخواهشان توانستند تغییرات بزرگی برای خود رقم بزنند و منبع الهام خیلی از افراد جهان شوند. با مطالعه سرگذشت رابرت کیوساکی متوجه میشویم که او نیز با تغییر در گلوگاه های زندگی و عدم پذیرش چند باره ی شکست، سرانجام توانست به مقصود اصلی خود برسد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://nokeghole.com/?p=3086
اشتراک گذاری:
واتساپ

نظرات

2 نظر در مورد سرگذشت رابرت کیوساکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *